Staburags.lv ARHĪVS

“Latvijas dzelzceļš”: Skrīveros vilcienu ātrums samazināts līdz 50 km stundā

www.skriveri.lv

2015. gada 5. jūnijs 14:48

430
“Latvijas dzelzceļš”: Skrīveros vilcienu ātrums samazināts līdz 50 km stundā

Pēc aprīlī notikušā nelaimes gadījuma Skrīveros, kad garāmbraucošs kravas vilciens līdzi parāva jaunieti un viņš gāja bojā, Skrīveru iedzīvotāji novada domē iesniedza vēstuli, kuri bija parakstījuši  1178 iedzīvotāji. Šādu vēstuli viņi nosūtīja arī  “Latvijas dzelzceļam”, Satiksmes ministrijai un Valsts dzelzceļa tehniskajai inspekcijai.

Vēstulē bija pausts satraukums par Skrīveru iedzīvotāju drošību dzelzceļa teritorijā un pieprasīts nekavējoši risināt situāciju, lai to uzlabotu.  Skrīveru novada dome nosūtīja vēstuli “Latvijas dzelzceļam”, Valsts dzelzceļa tehniskajai inspekcijai un Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam.

Pašvaldība  atbildīgajām institūcijām  lūdza sniegt  informāciju un paskaidrojumus par visiem dzelzceļa satiksmes negadījumiem Skrīveru novada teritorijā kopš 2010. gada, kādi bijuši atbildīgo iestāžu ieteikumi, lai nenotiktu traģēdijas. Tāpat lūdza sniegt pārskatu, kādi dzelzceļa satiksmes drošības uzlabojumi Skrīveros veikti un kas tiek darīts, lai neatkārtotos līdzīgi nelaimes gadījumi.

Atbildes vēstulē Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs informē, ka nav veicis nelaimes gadījuma izmeklēšanu Skrīveru stacijā, kas notika šī gada aprīlī, jo saistībā ar noteikumiem šis nopietnais gadījums esot jāizmeklē dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja un pārvadātāja kopīgi izveidotajai komisijai. Šai  komisijai izmeklēšana jāpabeidz 35 darba dienu laikā pēc negadījuma. Ņemot vērā šīs komisijas atzinumu un izvērtējot iesniegto pārskatu, Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs var pieņemt lēmumu uzsākt atkārtotu izmeklēšanu.

VAS “Latvijas dzelzceļš” atbildes vēstulē informē, ka Skrīveros dzelzceļa kustības intensitāte pieaugusi par aptuveni 5 procentiem. Pēdējos 15 gados Skrīveru stacijā notikuši 7 nelaimes gadījumi, bet 20l5. gada 7 .aprīlī notikušās traģēdijas izmeklēšana vēl nav noslēgusies (atbildes vēstule rakstīta 26.05.2015.).

"Latvijas dzelzceļa" vadība ziņo arī par informatīvo kampaņu dzelzceļa drošības jautājumos un nākamajā mācību gadā sola viesoties arī Andreja Upīša Skrīveru vidusskolā, lai ar skolēniem pārrunātu šos jautājumus.

“Esam rekonstruējuši gan “salu”, gan malas peronus un pēc iedzīvotāju priekšlikuma arī gājēju celiņu, kas atrodas stacijas galā virzienā uz Rīgu. “Salu” perona platums Skrīveru stacijā ir 4 metri, kas ir par vienu metru vairāk nekā minimālais normatīvais platums,” teikts vēstulē. “VAS “Latvijas dzelzceļš” izmeklē katru dzelzceļa negadījumu un cenšas noskaidrot cēloņus un rast ieteikumus drošības uzlabošanai. Tiek izmeklēts arī šī gada aprīlī  Skrīveru stacijā notikušais nelaimes gadījums, pārskats ar tajā ietvertajiem ieteikumiem drošības uzlabošanai tiks nosūtīts Valsts Dzelzceļa tehniskajai inspekcijai un citiem adresātiem.”

Uzņēmums informē arī par drošības pasākumiem, kuri patlaban tiek īstenoti Skrīveru stacijā: kravas vilcienu ātrums samazināts līdz 50 km/h; gar “salu” perona malām ir uzkrāsotas dzeltenas sadalošās līnijas, nodalot bīstamo zonu no platformas vidusdaļas, kas palīdz pasažieriem labāk orientēties; pieņemts lēmums par esošā, starp galvenajiem ceļiem izvietota “salu” perona pārcelšanu uz pirmā un trešā ceļa starpceļu zonu, kur ir zemāka vilcienu kustības intensitāte.

Atbildes vēstulē piebilsts: “VAS “Latvijas dzelzceļš”, tāpat kā jūs, uztrauc drošības jautājumi, tāpēc labprāt uzklausīsim priekšlikumus un pieņemam uzaicinājumu apmeklēt Skrīveru novada domi, lai apspriestu papildus drošības pasākumus.”

Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas atbildē teikts, ka gan 2015. gada 7. aprīlī Skrīveru stacijā notikusī nelaime, gan citi līdzīgi gadījumi Latvijas dzelzceļa sistēmā rosina VAS ,,Latvijas dzelzceļš” vērtēt papildus drošības pasākumus katrā konkrētā gadījumā: „Taču jāatzīmē, ka vilcienu kustība notiek noteiktā telpā sliežu ceļa ietvaros un cilvēkiem ir jābūt īpaši uzmanīgiem, atrodoties dzelzceļa tuvumā.”

2015. gada 7. aprīlī Skrīveru stacijā notikušā negadījuma izmeklēšanu veic VAS ,,Latvijas dzelzceļš” un SIA ,,LDZ CARGO” kopīgi izveidota komisija. Kaut šīs traģēdijas izmeklēšana nav beigusies, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija aicināja VAS ,,Latvijas dzelzceļš” izvērtēt papildus drošības pasākumus Skrīveru stacijā. „Šī negadījuma sakarā uzņēmums vērtē nepieciešamību veikt arī citus tehniskus un tehnoloģiskus pasākumus pasažieru drošības uzlabošanai, papildus tiks izvērtēti arī priekšlikumi grozījumiem normatīvos aktos attiecībā uz peronu izbūvi un brīdinājumu zīmēm,” teikts atbildes vēstulē. „Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija pievērsīs pastiprinātu uzmanību, lai VAS ,,Latvijas dzelzceļš” šos pasākumus īstenotu.”