Aizkraukles ATU būs Cēsu akciju sabiedrības “CATA” filiāle

Aizkraukles novada dome nolēma sākt reorganizāciju, pašvaldībai piederošo pasažieru pārvadājumu uzņēmumu “Aizkraukles ATU” pievienojot Cēsīs reģistrētajai akciju sabiedrībai “CATA”. Pēc pievienošanās “Aizkraukles ATU” būs “CATA” filiāle.
Gadu noslēdz ar zaudējumiem
SIA “Aizkraukles ATU” 100% kapitāldaļu pieder Aizkraukles novada pašvaldībai, bet a. s. “CATA” 99,8% kapitāldaļu pieder vairākām pašvaldībām. Reorganizācija nenotiks uzreiz, tas ir diezgan ilgs process. Vispirms ir jāveic abu kapitālsabiedrību novērtēšana, jāsagatavo visi vajadzīgie dokumenti, reorganizācijas līgumu mēneša laikā pārbaudīs zvērināts revidents, un tikai pēc tam dome to apstiprinās. Kreditoru pieteikšanās termiņš nevar būt īsāks par trijiem mēnešiem. Arī a. s. “CATA” valdei jāpieņem lēmums par autotransporta uzņēmuma (ATU) pievienošanu.
Aizkraukles novada domes priekšsēdētājs Leons Līdums atzina, ka tas nav vienas dienas lēmums, bet gan ilgstošas ATU darbības un iespējamo sadarbības partneru izvērtēšanas rezultāts. “Aizkraukles ATU” pagājušo gadu noslēdza ar 22,6 tūkstošu eiro lieliem zaudējumiem, strādājošie darba algu saņem ar vienu, divu mēnešu nokavēšanos, trūkst naudas jaunu autobusu iegādei, taču gaidāmajos pasažieru pārvadājumu iepirkumu konkursos 2021. gadā jauni autobusi, iespējams, būs viens no nosacījumiem. ATU valdes locekle Aija Ciganoviča pagājušajā gadā vērsās domē ar lūgumu izvērtēt uzņēmuma finansiālo situāciju un meklēt risinājumus. Tik mazam uzņēmumam, kuram ir finansiālas grūtības, pasažieru pārvadājumu iepirkumos būtu ļoti grūti konkurēt ar lielajiem uzņēmumiem. Domes sēdē viņa sacīja, ka pēdējā pasažieru pārvadājumu iepirkumā piedalījās arī Igaunijas uzņēmums.
“ATU pastāvēšana ir apdraudēta, un mēs neredzam citu alternatīvu kā apvienoties ar “CATA”,” novada domes sēdē sacīja Leons Līdums.
Uzņēmums ar labu reputāciju
Novada dome ir saņēmusi divus piedāvājumus — apvienoties ar SIA “B—Bus” no Rīgas un Cēsu “CATA”. SIA “B—Bus” piedāvājumu dome noraidīja, jo neuzticas privātuzņēmumam, kuram nerentablie pasažieru pārvadājumi varētu arī neinteresēt, bet pašvaldības uzdevums ir tos nodrošināt. Šim uzņēmumam neinteresē arī autobusu stacijas saglabāšana — sacīja domes priekšsēdētājs. Apvienojoties ar SIA “B—Bus”, pašvaldībai savas kapitāldaļas būtu jāpārdod. Savukārt “CATA” ir pašvaldību akciju sabiedrība, līdz ar to ir garantija, ka maršrutu tīkls tiks saglabāts. Apvienojoties ar “CATA”, kapitāldaļas nav jāpārdod, Aizkraukles novada pašvaldība būs šīs akciju sabiedrības līdzīpašniece. Turklāt “CATA” veiksmīgi darbojas daudzus gadus. “Mēs pētījām šī uzņēmuma darbību, tam ir laba reputācija, pašvaldību vadītāji labi novērtē tā darbu, autobusu pakalpojumus ir izmantojušas arī mūsu novada skolas, un atsauksmes ir labas,” sacīja domes priekšsēdētājs.
Vieglas dienas nesola
Dome ir saņēmusi a. s. “CATA” valdes priekšsēdētāja Māra Ozoliņa parakstītu izvērstu, plašu pārskatu par uzņēmuma darbu.
Domes sēdē Māris Ozoliņš sacīja, ka uzņēmumu vada jau 18 gadu, bet viņa kopējais darba stāžs uzņēmumā ir 28 gadi. “Nesolu vieglas dienas, esmu prasīgs, būs jauni mērķi un izaicinājumi,” viņš sacīja. “Uzzinot ATU parādu apmēru, nebiju sajūsmā, bet tas, ka esmu te, liecina — nobijies neesmu. Ceru, ka paļausieties uz mani. Aiju Ciganoviču pazīstu daudzus gadus, darbojoties Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas valdē, un arī turpmāk viņa būs kontaktpersona, pie kuras vērsties un kas Aizkrauklē kārtos visus jautājumus.”
“CATA” pagājušo gadu noslēdza ar 57 tūkstošu eiro lielu peļņu. Māris Ozoliņš atzina, ka ir grūti strādāt, ja valsts pasažieru pārvadājumiem piešķir mazāku finansējumu, nekā vajadzīgs, tomēr uzņēmumam ir pietiekami daudz apgrozāmo līdzekļu, lai arī šādā situācijā varētu pastāvēt. Cēsīs ir moder-
na autotransporta remonta bāze.
Uzņēmumā strādā vidēji 430 darbinieku, tam ir piecas filiāles — Limbažos, Ainažos, Siguldā, Saul-krastos un Ērgļos.
Iespējams, kasi slēgs
Deputāti interesējās, vai “CATA” laikā izmaksā darba algu. “Protams, tāda gadījuma nav bijis, ka algas kavētos, ja nu vienīgi laikā, kad Latvija atguva neatkarību,” sacīja Māris Ozoliņš. Viņš arī norādīja, ka darba samaksa ir lielāka nekā “Aizkraukles ATU”, ir sociālie labumi, tajā skaitā veselības apdrošināšana, dažādi pabalsti, papildu atvaļinājuma dienas par nostrādātajiem gadiem.
Deputātus interesēja Aizkraukles autobusu stacijas ēkas liktenis — vai to pasažieriem saglabās? Māris Ozoliņš sacīja, ka vispirms viss jāizvērtē, bet, iespējams, taupot līdzekļus, autobusu stacijas kasi slēgs un biļetes pārdos autobusos.
Kādēļ a. s. “CATA” vajadzīgs grimstošs uzņēmums? Atbilde ir vienkārša — sarunas par iespējamo apvienošanos “CATA” sāka, lai saglabātu esošo un palielinātu iespējamo tirgus daļu un konkurētspēju, piedaloties iepirkumu konkursos.
Fakts
Aizkraukles ATU, veicot pasažieru pārvadājumus 38 vietējās reģionālās nozīmes maršrutos, 2014. gadā pārvadāja 588,6 tūkstošus pasažieru, nobraucot 880,7 tūkstošus kilometru. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pasažieru skaits samazinājies par 12%.
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra