Staburags.lv ARHĪVS

Paredzēti būtiski autoceļu remonti un pārbūve

Sandra Pumpure

2015. gada 24. marts 00:01

71
Paredzēti būtiski autoceļu remonti un pārbūve

Pēc aizvadītās ziemas liela uzmanība pievērsta ceļiem, jo drīzumā sāksies ne tikai ierastie bedrīšu remonti, bet arī lielāka pārbūve. Vairāki uzlabojumi paredzēti arī Aizkraukles reģionā.

Remontēs tiltu
VAS “Latvijas Valsts ceļi” Centra reģiona Aizkraukles nodaļas vadītājs Raivis Brics informēja, ka šogad būtiski uzlabojumi būs astoņos autoceļu posmos dažādās Aizkraukles reģiona vietās, kas ir viņa vadītās nodaļas pārziņā. Darbi plānoti gan uz galvenajiem, gan reģionālās nozīmes autoceļiem un tiltiem.
Autoceļam A6 Rīga — Daugavpils divos posmos pie Skrīveriem paredzēta asfaltbetona kārtas nomaiņa. Pirmais posms ir no pagrieziena uz Skrīveru pansionātu līdz tiltam pār Dīvaju, otrs — no pieturas “Skrīveru institūts” Daugavpils virzienā līdz Aizkraukles baznīcai. Šovasar paredzēts arī remonts tiltam pār Pērsi pie Kokneses, kur atjaunos tilta konstrukcijas. Tas nozīmē, ka autovadītājiem šajā ceļa posmā būs jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem, jo kustību organizēs pa vienu joslu ar luksoforu palīdzību.
— Šī projekta dokumentāciju vēl gatavo, bet jācer, ka šovasar darbi sāksies, ko pabeigt paredzēts četros mēnešos. Saremontēs ne tikai nesošās konstrukcijas, paredzēts uzlabot arī tilta vizuālo izskatu. Jau iepriekš cilvēki par to aizrādījuši, izsakot bažas par konstrukcijas drošību. Tam gan nav pamata, bet uzlabojumi vajadzīgi, — saka Raivis Brics.
Pārvietos gājēju pāreju
Pie Skrīveriem iecerēts arī pārvietot gājēju pāreju Institūtā, kas šķērso autoceļu A6 Rīga — Daugavpils. Raivis Brics teic, ka esošā ir vietā, kas apdraud gājēju drošību, tāpēc jaunā būs novietota tālāk virzienā uz Rīgu. Iespējams, cilvēkus tas neapmierinās, jo jāiet būs tālāk, bet tā būs labāk pārredzama un drošāka.
Projektēšanā ir arī viadukta remonts pie Pļaviņām, kur apvedceļš šķērso dzelzceļu. Pirms nedaudz vairāk kā gada ziemā kādā ceļu satiksmes negadījumā tur bojātas tilta margas. Tās nav atjaunotas, bet ceļa mala norobežota ar betona apmalēm. Raivis Brics skaidro, ka līdz šim margas nav labotas, jo tilta rekonstrukcija jau bija iecerēta, tāpēc nav lietderīgi divreiz tērēt līdzekļus. Betona apmales šobrīd pilnībā nodrošina drošību šajā vietā.
Valles centrā būvēs apli
Lielāki darbi paredzēti ceļa posmā P73 Nereta — Vecumnieki — Su­bate, kas ved caur Valli. Tur būs kapitālā ceļa pārbūve, turklāt Valles centrā esošā krustojuma vietā izbūvēs apli. Rekonstrukcijas projektu gatavo arī posmam no 29. līdz 40. kilometram, bet posmā no 20. līdz 29. kilometram — no autoceļa P73 un V940 krustojuma līdz Viesītes upei — un posmā no 40. līdz 57. kilometram veiks vienkārtas virsmas apstrādi, pārklājot ceļa segumu ar šķembām. Virsmas apstrāde būs arī uz autoceļa P76 Aizkraukle — Jēkabpils posmā no Aizkraukles līdz Secei 13 kilometru garumā, kas paildzinās ceļa dilumkārtas kalpošanas ilgumu.
— Virsmas apstrādei ar šķembām ļoti svarīgi ir piemēroti laika ap­stākļi, kā arī automašīnu vadītāju braukšanas ātrums remontējamajos posmos. Ātrumu ierobežojošā zīme “50 kilometru stundā” šādās vietās nav tikai būvnieku iegriba. Braucot lēnām, šķembas uz ceļa virsmas labāk iegulst un pieķeras virsmai, kā arī mazāk ir iespēju izsist automašīnām logus, kamēr nav notīrītas liekās šķembas no remontējamā posma, — atzīst Raivis Brics.
Jāgaida piemēroti laika apstākļi
Pārbūve paredzēta arī apvedceļam P87 Bauska — Aizkraukle posmā no “Viršu — A” degvielas uzpildes stacijas līdz Tilta ielai Aizkrauklē (Enerģētiķu ielā).
Pēdējā laikā gan nav plānoti un piešķirti līdzekļi grants seguma ceļu atjaunošanai. Tāpat tuvākajā nākotnē nevar gaidīt to asfaltēšanu, lai gan dažiem satiksmes intensitāte ir diezgan liela.
— Šobrīd vēl notiek iepirkumi darbu veikšanai, un jāgaida arī piemērotāki laika apstākļi, lai varētu sākt strādāt. Pagaidām arī bedres labo tikai tajās vietās, kur tas ir bīstami satiksmes drošībai, bet intensīvs darbs sāksies vēlāk. Pieredze rāda — jo agrāk pavasarī šos darbus sāk, jo rezultāts ir sliktāks, — stāsta Raivis Brics.
Kā katru gadu, atjaunos arī ceļa apzīmējumus, kas intensīvi nodilst gan vasarā, gan ziemā.