Staburags.lv ARHĪVS

Otro sliežu izbūve ļāvusi samazināt ceļā pavadāmo laiku par gandrīz pusstundu

LETA

2015. gada 27. februāris 12:29

651
Otro sliežu izbūve ļāvusi samazināt ceļā pavadāmo laiku par gandrīz pusstundu

Otrā sliežu ceļa posma izbūve maršrutā Skrīveri—Krustpils AS "Pasažieru vilciens" ļāvusi paātrināt ātrumu un samazināt ceļā pavadāmo laiku no piecām līdz 24 minūtēm Daugavpils virzienā, aģentūrai LETA intervijā norāda uzņēmuma valdes priekšsēdis Andris Lubāns.

Tā arī uzņēmumam esot degvielas ekonomija, tāpat mašīnista darba stundu ekonomija.

Kā norāda Lubāns, "pilnīgi noteikti ir liela atšķirība, vai 56 kilometru garumā ir vienas sliedes, pa kurām pārvietojas gan kravas, gan vietējie un starptautiskie vilcieni, vai ir divas sliedes". Ātruma palielināšana vispār esot viens no pasākumiem, kuru uzņēmums cenšoties veikt ne tikai Daugavpils virzienā.

"Jau tagad pārskatām kustības ātrumu dažādos posmos, tāpat domājam, ka varētu izslēgt no apstāšanās atsevišķas pieturvietas, kur ir ļoti zems, vai, lai neteiktu nekāds, pasažieru apgrozījums. Ir tādas pieturas, kur dienā apstājas no 20 līdz 25 vilcieniem, bet tajos iekāpj divi pasažieri nedēļā," skaidro uzņēmuma vadītājs.

Kā ziņots, "Latvijas Dzelzceļš" februārī atklāja uzbūvēto otrā sliežu ceļa posmu maršrutā Skrīveri—Krustpils. Šī projekta izmaksas tiek lēstas vairāk nekā 100 miljonu eiro apmērā, un tas tiek līdzfinansēts no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda. Projekta gaitā izbūvēti sliežu ceļi vairāk nekā 56 kilometru garumā, veikta visu tiltu un caurteku rekonstrukcija, kā arī būvniecība, staciju Skrīveri, Koknese, Aizkraukle, Pļaviņas, Krustpils un pieturu pārbūve un labiekārtošana, kā arī uzbūvēts kopš Latvijas neatkarības atgūšanas pirmais dzelzceļa tilts pār Aiviekstes upi un rekonstruēts tilts pār Pērses upi.