Staburags.lv ARHĪVS

Izdangātais ceļš rada problēmas

Imants Kaziļuns

2015. gada 26. februāris 00:01

352
Izdangātais ceļš rada problēmas

Ceļš Daudzeva—Sunākste katru pavasari vietām kļūst gandrīz neizbraucams. Īpaši apgrūtinoši braukšanas apstākļi ir piecu kilometru posmā no Daudzevas līdz pagriezienam uz Tīro purvu. Šogad, gaisa temperatūrai turoties virs 0 grādiem, ceļa virskārta strauji atkusa, un pagājušās nedēļas beigās vietām pārvērtās vairākus centimetrus dziļos dubļos.

Šajās dienās ar lūgumu palīdzēt pie Sunākstes pagasta pārvaldes vadītājas Ināras Vītolas vērsās kāds zemnieks. Bojātā ceļa seguma dēļ uz Sunāksti atteicās braukt veterinārārsts. Speciālists, nonācis vietā, kur aiz Daudzeses beidzas asfaltētais ceļš un sākas grants segums, zvanījis saimniekam un teicis, ka ceļš tālāk ir neizbraucams un diemžēl pakalpojumu sniegt nevarēs.
Izmantojot dienas, kad kustību transportam ar kopējo masu virs 10 tonnām vēl neierobežoja ceļa zīmes, šo ceļu posmu intensīvi izmantoja smagās tehnikas vadītāji, brauktuvi pamatīgi izdangājot. Otrdienas rītā par to ziņoja VAS “Latvijas valsts ceļi” (LVC) Centra reģiona Aizkraukles nodaļai. Vakar, 25. februārī, uz šī ceļa, kā arī 40 citos valsts autoceļu posmos, kurus klāj grants un stipri nolietots asfaltbetona segums un kuri ir Aiz­kraukles nodaļas pārvaldībā, izvietotas ceļa zīmes ar kopējās faktiskās masas, kas lielāka par 10 tonnām, ierobežojumu.
LVC Aizkraukles nodaļas vadītājs Raivis Brics stāsta, ka ceļa zīmes izvietotas operatīvi, bet diemžēl praksē novērots, ka tie, kurus šo zīmju darbība skar visvairāk, dažas dienas pirms to izvietošanas intensīvi palielina transporta kustību. Tā nereti turpinās arī pēc aizlieguma zīmju izvietošanas, kā arī zīmes regulāri bojā vai norauj. Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus sodīt var Ceļu policija. Tai nodots ziņojums par zīmju izvietošanu, kā arī to izvietojuma karte.
Ināra Vītola stāsta, ka 5 kilometru ceļa posms līdz Tīrajam purvam ir vissliktākajā kārtībā. Pārsvarā tāpēc, ka to izmanto gan smagā meža tehnika, gan kūdras vedēji. Ceļu, kas būvēts astoņdesmitajos gados, vietā, kur agrāk bija mežs un purvs, bija paredzēts asfaltēt, bet diemžēl joprojām tas nav noticis. Pērn, savācot vairāk kā simts iedzīvotāju parakstu, sunākstieši iesnieguši vēstuli Saeimas deputātam jaunjelgavietim Jurim Vectirānam. Viņš savukārt ar to vērsies Satiksmes ministrijā. Pašlaik jautājums pavirzījies uz priekšu, un ceļa sakārtošana iekļauta Zemgales plānošanas reģiona perspektīvā.
Pašlaik viens no grants ceļiem, kurā kustība nav ierobežota, ir P75 posms — no Neretas līdz Latvijas—Lietuvas robežai. Pērn šeit notika intensīva baļķvedēju kustība, kas ceļa virskārtu būtiski bojāja. Masas ierobežojošās zīmes paredzēts izlikt 10. martā. ◆