Staburags.lv ARHĪVS

Vietalvas rūpnīca “Veseta” atlaiž strādniekus

Guna Mikasenoka

2011. gada 17. maijs 08:00

3343
Vietalvas rūpnīca “Veseta” atlaiž strādniekus

SIA “Rūpnīca Veseta” šomēnes spiesta atlaist 35 strādniekus, jo akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” (LDz) nepagarināja līgumu par tās īpašumā esošā karjera apsaimniekošanu.

“SIA “Rūpnīca Veseta” šis ir 13. gads, kas nav īpaši veiksmīgs,” stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs un līdzīpašnieks Dainis Liepiņš. “Telpu nomas un karjera apsaimniekošanas līgums beidzās pagājušā gada 31. decembrī, saskaņā ar līgumu mēs “Latvijas dzelzceļam” maksājām ap astoņiem tūkstošiem latu gadā. Tā ir liela summa, bet “Latvijas dzelzceļš” mums maksāja par smilšu un šķembu sagatavošanu. Karjera apsaimniekošanas konkursam bijām vienīgais pretendents, 1. decembrī konkurss noslēdzās, taču “Latvijas dzelzceļa” pārstāvji tā rezultātus vērtēja ļoti ilgi — no 1. decembra līdz 21. martam, pēc tam paziņoja, ka turpmāk karjeru apsaimniekos paši. Tagad ēkas ir nodotas “Latvijas dzelzceļam”, un tās uzrauga uzņēmuma algoti apsargi, kas brauc no citurienes, bet mēs demontējam iekārtas, jo jaunajam apsaimniekotājam tās nav vajadzīgas, esot novecojušas, to vietā ierīkošot jaunas un modernas. Jaunas gan maksā trīs četrus miljonus latu. Ko darīsim ar savām iekārtām, par to vēl domājam. Iespējams, vajadzība izstrādāt karjeru radīsies citur.”
SIA “Rūpnīca Veseta” savu darbību tomēr nepārtrauks — tai ir arī bruģa ražotne, tomēr tik daudz — 35 strādniekus — tajā nevar nodarbināt, tādēļ viņus nāksies atlaist.
SIA “Rūpnīca Veseta” līdzīpašnieks un ražošanas direktors Jānis Pudnieks stāsta, ka iekārtas demontēs līdz maija vidum, pēc tam ar strādniekiem pārtrauks darba līgumu: “Jaunais apsaimniekotājs darba vietas nesola, viņiem būšot pašiem savi darbinieki, mūsu strādnieki ir satriekti par darba zaudēšanu. Domāju, ka pārmaiņas saistītas ar izmaiņām “Latvijas dzelzceļa” valdē, tās sākās pēc tam, kad valdē iecēla Zaļo un Zemnieku savienības līdera Aivara Lemberga cilvēkus.”   
2010. gadā valdē iecēla ar Aivaru Lembergu saistīto Armīnu Kronbergu, bet 2011. gadā — Edvīnu Bērziņu.
LDz sabiedrisko attiecību daļas pārstāvis Māris Ozols skaidro: “Līgums par LDz īpašumā esošā Vesetas karjera apsaimniekošanu beidzās pagājušā gada beigās. Ņemot vērā, ka LDz paredzētajiem infrastruktūras attīstības projektiem būs nepieciešamas karjerā iegūstamās smiltis un šķembas, LDz kā izdevīgāko risinājumu izvēlējās nodot karjeru turpmākai apsaimniekošanai savam meitasuzņēmumam SIA “LDz Infrastruktūra”, kura lems par darbinieku piesaisti šī karjera apsaimniekošanai.”
Uz jautājumu, vai izmaiņas saistītas ar izmaiņām valdē, LDz sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Antra Birzule atbild, ka jaunie valdes locekļi pilda savus pienākumus un lēmumus pieņem valde piecu cilvēku sastāvā, nevis divi nosauktie valdes locekļi.
Dainis Liepiņš pieļauj, ka, iespējams, kāds vēlas objektu privatizēt. Savukārt Antra Birzule to noliedz. “Tā ir valsts akciju sabiedrība,” viņa uzsver. “Tas, ka objektu apsaimniekos “Latvijas dzelzceļa” uzņēmums, ir optimāla saimnieciska darbība ar mērķi gūt izdevīgāko labumu.”