Staburags.lv ARHĪVS

Izbūvē pussimt kilometru sliežu ceļa

Līga Patmalniece

2015. gada 13. janvāris 00:01

366
Izbūvē pussimt  kilometru sliežu ceļa

Noslēdzies uzņēmuma “Latvijas dzelzceļš” (LDz) īstenotais otrā sliežu ceļa būvniecības projekts posmā Skrīveri — Krustpils, kas sākts 2008. gada nogalē. Līdz ar to gan autobusu, gan vilcienu satiksme atgriezusies ierastajā ritmā, radušās jaunas iespējas, atrisinātas daudzas problēmas, taču radušās arī citas.

Izbūvēts 52 kilometrus garš sliežu ceļa posms, svinīgais atklāšanas pasākums plānots februāra sākumā, informē LDz preses sekretārs Māris Ozols.
“Darbs pie otrā sliežu ceļa izbūves šajā posmā ir pabeigts, objektu ekspluatācijā nodeva pagājušā gada nogalē — decembrī,” stāsta Māris Ozols. “Darbus sadārdzināja un arī paildzināja tas, ka ceļus to laikā neslēdza un satiksmes plūsmu nepārtrauca.”
Šis ceļš palielinās Latvijas Austrumu — Rietumu koridora caurlaides spēju, arī novērsīs kavējumus dzelzceļa satiksmē. Ieguvums būs dzelzceļa konkurētspējas palielināšanās pārvadājumu nozarē.
Šajā posmā sliežu ceļš jau bijis vēsturiski, bet laika gaitā nopostīts. Saglabājusies ceļa klātne, ko papildināja un paplašināja. Saistībā ar šo projektu atjaunoti sliežu ceļi stacijās, veikts 34 esošo mazo tiltu un caurteku remonts un būvniecība, piecu staciju un triju pieturu pārbūve, 15 pārbrauktuvju un peronu, signalizācijas, telekomunikācijas ierīkošana un elektroapgādes sistēmu rekonstrukcija.
Jaunais sliežu ceļš ļaus palielināt pārvadājamo kravu un arī pasažieru vilcienu daudzumu līdz 246 vilcieniem diennaktī. Līdz šim maksimālais kravu apjoms gadā bija 65 miljoni tonnu. Jaunā dzelzceļa līnija un tai piesaistītie projekti palīdzēs palielināt pārvadājumu kapacitāti par 20 miljoniem tonnu.
Pašvaldībās, kur dzelzceļš ved cauri apdzīvotajām vietām, gan norāda arī uz dažām problēmām, ko varētu radīt lielāka satiksmes intensitāte.
“Katrai lietai ir gan plusi, gan mīnusi,” saka Kokneses novada domes priekšsēdētājs Dainis Vingris. “Ir izremontēta stacijas ēka, sakārtota apkārtne. Stacijā ierīkotas labierīcības, tās gan sāks darboties tad, kad pašvaldība vienosies ar LDz par to apsaimniekošanu. Sakārtotas pārbrauktuves, beidzot atrisināta vismaz četrus gadu desmitus ilgusī problēma — vilcienu sastāvi uz sliedēm stāvēja pat vairākas stundas, liedzot šķērsot pārbrauktuvi. Zemeņu ielas pārbrauktuve, kuru izbūvēja, lai ātrāk varētu šķērsot dzelzceļu, satiksmei ir slēgta un izbūvēta tikai gājējiem. Šīs ielas iedzīvotājiem tas ir liels ieguvums — mazāka transporta plūsma gar mājām, mazāk putekļu. Taču traucē lielais troksnis, kāda iepriekš nebija. Pirms vairākām nedēļām veica trokšņu mērīšanu, un rezultāti rāda, ka tie krietni pārsniedz atļauto. LDz šī problēma būs jārisina. Tāpat nākotnē būtu jāsamazina izmešu daudzums, to varētu paveikt dzelzceļu tīkla elektrifikācija.”
“Ļoti priecājos, ka mūsu novadā ir par vienu sakoptu un sakārtotu vietu vairāk,” teic Leons Līdums, Aizkraukles novada domes priekšsēdētājs. “Atjaunotā vilcienu stacija, augstie peroni, kas ļauj viegli iekāpt un izkāpt,— tās ir ērtības, ko jau izjūt visi sabiedriskā transporta lietotāji. Esam gandarīti, ka radām kopīgu valodu ar LDz pārstāvjiem, lai varētu izveidot piemērotu automašīnu stāvlaukumu līdzās dzelzceļa stacijai.” ◆