Investīcija uzņēmumā — glāze ūdens

Aizkraukles novada ģimnāzijā pulcējās vidusskolēni no Neretas, Skrīveriem un Aizkraukles, kur kopā ar uzņēmēju, Latvijas Universitātes asociēto profesori Ivetu Reinholdi attīstīja biznesa idejas, mācījās “domāt kā uzņēmējam” un uzzināja par priekšnoteikumiem, lai bizness būtu veiksmīgs.
Semināru 10. — 12. klases skolēniem Latvijas skolās organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra sadarbībā ar SIA “Ķemers Business and Law Company”. Pieaicinot profesionāļus, jaunieši uzzina, kā attīstīt un īstenot savas radošās biznesa idejas, kā sākt pašiem savu uzņēmējdarbību, kā papildināt skolā gūtās zināšanas un attīstīt prasmes, kā veiksmīgāk lietot savas teorētiskās zināšanas ekonomikā.
Iveta Reinholde paziņoja, ka jauniešiem nestāstīs to, kas rakstīts mācību grāmatās un atrodams internetā: “Runāsim par to, kā biznesa plānu var uzrakstīt un izvērtēt, vai šī ideja “rullē” vai “nerullē” pusstundas laikā. Iegaumēsim svarīgāko, ka biznesā visu nosaka ātrums — cik ātri uzņēmējs spēj pieņemt lēmumus nešauboties, cik pārliecinoši viņš to dara.”
Jaunieši strādāja vairākās darba grupās, un pasniedzēja deva 30 sekunžu, lai katrs izņem no savas somas trīs svarīgākās lietas, bez kurām viņš nespētu iztikt. Uz galdiem sarindojās mobilie tālruņi, atslēgas, naudasmaki, dzērienu pudelītes, pildspalvas un saulesbrilles. Tikpat zibenīgi no šīm katram svarīgajām lietām jauniešiem vajadzēja izveidot uzņēmuma logo. Viena komanda tika pie ievārījuma gatavotāju uzņēmuma, cita — pie riepu servisa un tūrisma firmas, kurās darbojās un dienas gaitā “attīstīja”. Vēl viena interesanta lieta — pasniedzēja katrai komandai kā investīciju deva glāzi ūdens. Kā to izmantot savā biznesā, kā glāzei ūdens dažādās atšķirīgās nozarēs radīt pievienot vērtību, prātoja jaunieši.
Pēc semināra Iveta Reinholde sacīja, ka jaunieši būtiski neatšķiras nevienā skolā: “Tas, ko pamanu visos jauniešos, ka viņi atšķirībā no pieredzējušiem cilvēkiem nav gatavi neveiksmēm. Tas ir ļoti svarīgi — apzināties neveiksmes procentu, sākot uzņēmējdarbību, cilvēkam tam jābūt psiholoģiski gatavam, apzinoties, ka ne vienmēr viss noritēs, kā iecerēts. Biznesā jāpieļauj iespēja, ka tas var svārstīties, ka tas iet “augšā” un “lejā”. Jaunieši, ar kuriem strādāju, ir radoši, viņiem ir savas idejas, savs skatījums uz lietām, ir interese un aizrautība, tikai trūkst, protams, praktiskās pieredzes, rūdījuma.”
Pasniedzēja atzina, ka 10. — 12. klases audzēkņi tomēr vēl nedomā tādās kategorijās, ka, sākot uzņēmējdarbību, būtu darba devējs, ka radītu darba vietas arī citiem. Drīzāk tie šobrīd ir teorētiski savas nišas meklējumi, jautājumi un atbildes, ko vēl var pārdot, ražot vai izdomāt laikā, kad viss it kā jau ir. “Sarunās nonācām līdz tam, ka visi resursi un iespējas uzņēmējdarbībai nav izsmelti, jāmācās tos tikai saskatīt, attīstīt, veidot savu īpašo pieeju. Piemēram, kastaņi — tik daudz veidu un iespēju, kā no tiem attīstīt savu biznesu,” stāsta Iveta Reinholde. ◆
Kategorijas
- Reklāmraksti
- Afiša
- Balles
- Izstādes
- Koncerti
- Teātris
- Citi pasākumi
- Sporta pasākumi
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Veselība
- Vaļasprieks
- Lietotāju raksti
- Latvijā un pasaulē
- Dzīve laukos
- Izglītība
- Operatīvie dienesti
- Novadu ziņas
- Aizkraukles novadā
- Jaunjelgavas novadā
- Kokneses novadā
- Neretas novada
- Pļaviņu novada
- Skrīveru novadā
- Vecumnieku novadā
- Viesītes novadā
- Sports
- Viedokļi/Komentāri
- Statiskas lapas
- Pazudis/atrasts
- Abonēšana
- "Staburaga" projektu raksti
- Kultūra