Staburags.lv ARHĪVS

Slēgs līgumus ar desmit pārvadātājiem

2011. gada 20. jūlijs 09:28

1258
Slēgs līgumus ar desmit pārvadātājiem

Autotransporta direkcija (ATD) slēgs līgumus ar desmit pārvadātājiem pasažieru pārvadājumu pagaidu nodrošināšanai maršrutos, kas iepriekš bija iekļauti lotē "Centrs-1", informēja ATD preses sekretāre Sandra Maļuha. Līgumu plānots slēgt arī ar "Aizkraukles ATU".

Viņa pastāstīja, ka cenu aptaujā tika izvēlēti ekonomiski izdevīgākie piedāvājumi, līdz ar to gada laikā ATD ietaupīs gandrīz vienu miljonu latu. Tā kā valsts budžeta finansējums sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir samazināts par 20%, līdzekļu ietaupījums ir vitāli nepieciešams sabiedriskā transporta maršrutu tīkla saglabāšanai.

Pēc līgumu parakstīšanas tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus tiks piešķirtas uzņēmumiem "Autotransporta firma Jūrmala SV", "Rīgas Taksometru parks", "Ogres autobuss", "Nordeka", "Aizkraukles ATU", "Talsu autotransports", "Norma-A", "Tukuma Auto", "AIPS" un "B-Bus". Līgumi starp pārvadātājiem un ATD tiks slēgti uz laiku no šā gada 1.augusta līdz tiesvedības beigām vai jauna konkursa beigām, bet ne ilgāk kā līdz 2012.gada 31.decembrim. Līgumu nosacījumi paredz, ka pasažieru pārvadājumi ir jāveic ar transportlīdzekļiem, kas atbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, paskaidroja Maļuha.

Viņa norādīja, ka cenu aptaujā "Autotransporta firma Jūrmala SV" ieguva tiesības slēgt līgumus par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu maršrutos Sloka‒Beberbeķu kapi, Rīga–Jaunķemeri un Rīga–Sloka, "Rīgas Taksometru parks" maršrutos ‒ Rīga–Spuņņupe-Jaunķemeri, Rīga–Dubulti un Rīga–Vecumnieki, "AIPS" ‒ maršrutos Rīga‒Bauska, Jelgava‒Eleja–Bauska, Jelgava‒Jaunsvirlauka–Bauska un Rīga–Emburga–Bauska. "Nordeka" ieguva tiesības nodrošināt pārvadājumus maršrutos Rīga–Aizkraukle, Aizkraukle–Gulbene un Rīga‒Madona–Gulbene, "Aizkraukles ATU" ‒ maršrutos Jēkabpils–Aizkraukle, Rīga‒Valle–Kurmene un Rīga‒Jaunjelgava–Aizkraukle, bet "Talsu autotransports" ‒ maršrutos Rīga–Tīnūži–Ogre un Rīga–Ogre un "Norma-A" ‒ maršrutos Rīga‒Jaunjelgava–Subate un Rīga–Nereta. "Tukuma Auto" pārvadās pasažierus maršrutos Saldus‒Zemīte–Tukums, Jelgava–Tukums, Bulduri‒Spuņņupe‒Sloka–Kalniņi un Rīga–Kalnciems, "Ogres autobuss" ‒ maršrutos Rīga‒Madliena–Meņģele, Ogre‒Suntaži–Sigulda un Rīga–Pāvulēni, bet "B-Bus" ‒ maršrutā Bauska‒Kroņauce–Dobele.

Pasažieru pārvadātāja "B-Bus" valdes loceklis Vitālijs Komars aģentūrai BNS sacīja ‒ tā kā konkursā tika vērtēta tikai piedāvātā cena, autobusi, kas nodrošinās satiksmi, ir zemākas kvalitātes ‒ tikai nodrošinot zemāko cenu, uzņēmumam bijis iespējams konkurēt ar citiem pārvadātājiem konkursā. Vienlaikus Komars atzina, ka šāda situācija nav godīga attiecībā pret minēto pilsētu iedzīvotājiem, jo, piemēram, Ventspilī, Alūksnē, Cēsīs iedzīvotājiem ir nodrošināta iespēja braukt kvalitatīvos, jaunos autobusos.

Komentējot ATD taupības plānu, viņš teica, ka taupība nav slikta lieta, taču jānovērtē tās lietderīgums. Komars minēja problēmu, ka daudzi pasažieri izvēlas izmantot nelegālus pārvadātāju pakalpojumus jau pašlaik un vienīgais, ar ko legālie pārvadātāji spēj izkonkurēt nelegālos pārvadājumus, ir pakalpojumu piedāvātā kvalitāte. Savukārt ATD taupības nolūkos tā strauji kritīsies, viņš piebilda un sacīja, ka direkcijai būtu jāmeklē citas iespējas, kā ietaupīt, lai neveidojas situācija, ka pasažieris pavada pāris minūšu labiekārtotā autoostā un tad pāris stundu ‒ neērtā, novecojušā autobusā.

"Ceļi ir ekonomikas attīstība, savukārt sabiedriskais transports būtu jāliek otrajā vietā pēc tiem," uzsvēra Komars un paskaidroja ‒ ja sabiedriskais transports tiks atstāts novārtā, tas nozīmē arī atstāt novārtā ekonomisko izaugsmi.

Lotē "Centrs-1" iekļauti 28 dažādi maršruti, kuri pamatā koncentrējas Latvijas vidienē. Tiesvedība par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu šajā maršruta tīkla daļā ilgst kopš 2008.gada.

Strīdu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīklā "Centrs-1" tiesa pēc būtības plāno skatīt 2011.gada 25.oktobrī.

ATD ir autopārvadājumu jomas administrēšanas uzņēmums, kas darbojas kopš 1993.gada oktobra. Direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un  autotransporta  komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā.